sv

Dunkirk Film Analizi

avatar

Yasin

  • e

    Mutlu

  • e

    Eğlenmiş

  • e

    Şaşırmış

  • e

    Kızgın

  • e

    Üzgün

2000’lerin en yenilikçi yönetmenlerinden Christopher Nolan’ın imzasını taşıyan “Dunkirk”, tüm zamanların en iyi savaş filmleri arasında gösteriliyor.

90 ların başında “Following” (takip)  ile yüksek potansiyellerini veren Christopher Nolan “Memento” (akıl defteri) ile geniş bir hayran kitlesi kazandı. O günden beri sinema severleri her daim gündeminde. “Batman” e getirdiği yorum, süper kahramanlar evreninde milat kabul ediliyor. Her filmi, daha ismi zikredilir edilmez merak uyandırıyor ve yolu dört gözle bekleniyor. Filmografisini ritmi yüksek efekt zengini zaman algısını manipüle eden yapımları üzerine kuruyor. “Dunkirk” te ise kendi tarzını, savaş atmosferine taşıyor.

1 SAAT, 1 GÜN VE 1 HAFTA

“Dunkirk”, gerçekten yaşanmış ve II. Dünya Savaşı’nın kaderini belirlemiş ilginç bir tahliye operasyonunu anlatıyor. Ancak bu bir belgesel değil elbet ve Nolan’ın üslubu daha ilk dakikadan kendini belli ediyor. Nolan hayranları gayet iyi biliyorlar ki, onun için sinemasal zaman çoğunlukla hikâyenin önüne geçiyor. “Dunkirk” te de aynen böyle. Usta yönetmen tahliye operasyonunu üç farklı zaman diliminde birleştiriyor. Havadaki bölüm bir saatte, denizdeki bölüm bir günde ve karadaki bölüm de bir haftada yaşanıyor. Üç farklı zaman diliminde geçen ortak anlar, o anı yaşayanların bakış açılarıyla gösteriliyor. Bir yandan Almanlar’dan kaçan genç askerin, bir yandan uzaklaştırmak isteyen müttefik pilotlarının, bir yandan da İngiltere den yola çıkan teknedekilerin yaşadıklarını harmanlıyor değişik zaman dilimlerinde, “Dunkirk”, gerçek bir kurgu harikası. Nolan, karakterlerini ince eler, sık dokur. Genelde hepsinin gizemli ve problemli geçmişleri vardır. Bu yüzden de diyaloglar ağırlık taşır Nolan filmlerinde. “Durkirk”te ise karakterlerin geçmişleri hakkında ayrıntılar yok, ağırlıklar diyaloglar da. Nolan’ın hedefi bu kez, seyircinin karakterlerle özdeşleşmesini sağlamaktan ziyade hayatta kalma savaşına odaklanmak. Hans Zimmer’in baskın müziği bu anlamda büyük destekçisi.

KAHRAMANLIK GÖSTERİSİ

Nolan’ın dikkat çektiği başka bir tema daha var: Kahramanlık ve fedakârlık. Hayatta kalmak için dişini tırnağına takan askerleri izliyoruz filmde. Havada ve denizdeki süreçlerde bu vurgu artıyor. “Dunkirk”, İngiliz kahramanlığının altını çizmesi ve özellikle finalindeki milliyetçi vurgudan dolayı bilhassa İngiliz eleştirmenler tarafından çokça beğenildi: son yılların en iyi savaş filmlerinden biri olarak nitelendirildi. Herkesin hem fikir olduğu nokta ise filmin savaş sahnelerinin gerçekçiliği ve kusursuzluğu.

 

Sıradaki içerik:

Dunkirk Film Analizi